Rašymo laboratorija „Lab’as “Mano tekstai” – tai nuotoliniai mokymai, skirti žmonėms, norintiems mokytis rašyti.

Rašyti gyvus tekstus, kurie gimsta iš mūsų vidaus, o ne pagal šablonus, gerai išmoktas, kažkieno sugalvotas taisykles.

Todėl šiuos mokymus pavadinau laboratorija, nes rašymas man visų pirma – tyrinėjimas, procesas, nuolatinis augimas, o ne taisyklių “kalimas”.

Rašymo kursas „Lab’as MANO TEKSTAI“ visus metus vyko nuotoliniu būdu, susirinkus grupei. Šį kursą baigė daugiau kaip 100 rašymui neabejingų žmonių ne tik iš Lietuvos, bet ir kitų pasaulio šalių. Atsiliepimus skaitykite čia:
Natūralu, kad atėjo laikas rastis kitiems mokymams, o „Lab’as MANO TEKSTAI“– transformuotis į savarankišką rašymo kursą, kurį įsigijus, jūs galite mokytis rašyti patys jums patogiu metu.

DĖMESIO! Nuo šiolei visą pilną 6 pamokų kursą galima įsigyti už mažesnę kainą – 49 eurus. Teirautis – roluko@gmail.com

Turbūt supratote, kad milimetrų tikslumo instrukcijų, kaip sukurti tobulus tekstus, šiuose kursuose negausite. Nes aš skatinu jus pačius atrasti savo autentišką stilių ir savo unikalias taisykles. Ir kviečiu pamatyti savyje įdomų žmogų, kuris turi ką papasakoti kitiems…

Šiame kurse yra daug teorinės ir praktinės medžiagos, apimančios įvairius rašymo  aspektus bei papildyto kūrybiškumo, vidinės laisvės atvėrimo, savižvalgos, savęs pažinimo praktikomis, kurios būtinos, norint sukurti rašymui palankią vidinę erdvę.

Kam skirta ši programa?

  • visiems, kas nori išmokti rašyti įdomiai ir informatyviai
  • svajoja rašyti portalams, žurnalams, uždirbti iš rašymo
  • norintiems įvairiapusiškai susipažinti su rašymo procesu
  • rašantiems soc. tinkluose, tinklaraščiams
  • turintiems savo veiklas
  • ne rašytojams, poetams, SEO specialistams, bet gali ir jie:)

Temos

1. Struktūra: trys banginiai, ant kurių laikosi tekstas.
2. Patrauklaus, įsimintino pavadinimo galia. Kaip jį kurti.
3. Pažintis su žanrais: trumpa žinutė, informacinis tekstas, esė, reportažas, sveikinimas, interviu.
4. Istorijos žavesys ir svarbiausi kūrimo principai.
5. Rašymo procesas. Teksto planavimas. Redagavimas.
6.Terapinis rašymas, jo nauda, esminiai principai.
7. Kūrybinis rašymas: nuotykis, kuris gali baigtis romanu.
8.Vaizdinga, turtinga kalba: kaip ją lavinti.
9. Eiliuotas tekstas – dar ne eilėraštis.
10. Nuo žinutės iki knygos: kodėl gi ne?

Taip pat bus paliestos šios temos:

  • Stebėjimo stebuklas.
  • Įkvėpimas: mitai ir tikrovė.
  • Kaip dirbti su informacija.
  • Kas tekste svarbu ir kas ne.
  • Disciplinos, dienos ritualų įtaka rašymui.
  • Baimės: tuščio lapo, būti netobulai.
  • Stilius: kaip jis atsiranda.

Kas įeina į vieną pamoką?

  • Teorinė medžiaga. Bet svarbiausia vis tiek bus praktika. Nepamirškite to!
  • Motyvaciniai tekstai, padedantys nepasimesti baimėse ir laike.
  • Terapinio, taikomojo, kūrybinio rašymo, vaizdingos kalbos užduotys.
  • Savęs tyrinėjimo ir vidinio augimo praktikos.
  • Proginės arba savarankiškam darbui skirtos užduotys (retkarčiais, pagal situaciją)
  • Pavyzdiniai tekstai (retkarčiais, pagal situaciją)

Baigę suprasite:

  • kokie pagrindiniai tekstų žanrai;
  • kokia yra universali teksto struktūra;
  • kaip vyksta rašymo procesas;
  • kaip parašyti trumpą ir aiškų tekstą;
  • kodėl svarbu rašyti aiškiai;
  • kodėl taip svarbu pažinti save, kad įdomiai rašyti;
  • kur gyvena mūzos;
  • kaip veikia vaizduotės mechanizmas.

Ką treniruosime?

  • kūrybiškumo raumenis
  • mąstyti ir rašyti aiškiai
  • “piešti” žodžiais
  • gebėjimą žodžius ir sakinius sudėti į struktūrą
  • gebėjimą išlaikyti teksto kompoziciją
  • discipliną, dėmesio koncentraciją
  • analitinį mąstymą ir refleksijos įgūdžius
  • komunikacijos raštu įgūdžius.

PLAČIAU  APIE UŽDUOTIS

1 .Vienoje pamokoje rasite 5 užduotis, padėsiančias lavinti penkis skirtingus rašymo aspektus. Šios užduotys treniruos skirtingas jūsų, kaip tekstų kūrėjo, asmenybės puses, padės atrasti balansą tarp struktūrinio, loginio mąstymo (kairiojo smegenų pusrutulio) ir kūrybiškumo, vaizduotės (kairiojo smegenų pusrutulio). Gero teksto paslaptis – šių abiejų mąstymo tipų simbiozė.
2. Terapinio rašymo užduotys skirtos pažinti save, atverti užslėptus jūsų jausmus, išsivalyti, išsigryninti, kad per jus tekėtų kuo švaresnė kūrybiškumo upė. Terapinio rašymo ritualo šalutinis poveikis – geresnė nuotaika, daugiau energijos ir laimės jausmo kiekvieną dieną.
3. Taikomojo rašymo užduotys skirtos išmokti sukurti teksto aiškią struktūrą, kuri reikalinga bet kokio pobūdžio tekstui. Net puikiausias turinys gali būti neperskaitytas, jeigu tekstas neturės aiškios formos. Taikomojo rašymo užduotys padės jums mokytis rašyti trumpus ir ilgesnius įvairių žanrų tekstus, aiškiai dėstyti mintis. Šių užduočių pagalba patirsite įvairių rašymo žanrų subtilybes. Taikomojo pobūdžio tekstai gali būti naudojami jūsų veikloje, socialiniuose tinkluose ir pan.
4. Kūrybinio rašymo užduotys lavins jūsų kūrybiškumo raumenis, padės labiau išsiskleisti jūsų vaizduotei, stebėti aplinką, panaudojant žymiojo rusų teatro korifėjaus K. Stanislavskio metodą. Jūs mokysitės įjungti ir išskleisti “kūrybinius čiuptuvus”, o tai neabejotinai atgaivins ir jūsų kasdieninį gyvenimą.
5. Vaizdingos kalbos užduotys mokys “piešti žodžiais”, atrasti kuo daugiau įprastų žodžių, frazių išsireiškimų, spalvų, pustonių. Šios užduotys padės nuo abstrakčių frazių pereiti prie konkretesnių išsireiškimų, lavins jūsų atidumą net smulkiausioms detalėms, nes būtent jos tekstą padaro gyvą.
6. Savižvalgos ir vidinio augimo praktikos. O kuo čia dėtos jos?! Tai – atlikti neprivaloma programos dalis, tačiau ji – kaip vyšnia ant torto, be šios dalies gana sunku “prisikasti” iki gyvo rašymo šerdies.
Rašymas – mūsų asmenybės dalis, o nepažįstant, nesuprantant savęs – labai sunku, o gal net neįmanoma aprašyti daugelio dalykų.
Juk rašome iš to, kas yra mūsų viduje, o išorinė gyvenimo kelionė atspindi mūsų vidinę kelionę. Kuo giliau pažįstame save, tuo daugiau sužinome apie pasaulį, o tai mūsų rašymą neabejotinai padaro įkvepiantį ir įdomų.

LABAI SVARBU! Mieli bičiuliai, norintys žodžius, sakinius paversti įkvepiančiais tekstais.

Jeigu žmogus moka kalbėti, jis gali ir rašyti. Tačiau aš tikrai nežadu, kad pakas 6 pamokų, kad jums instaliuotųsi „rašytojo genas“. Ypač, jeigu jūs patys nedėsite pastangų, jeigu rašymas netaps jūsų svarbiausia dienos praktika:)

Rašymas visapusiškai susijęs su jūsų gyvenimu ir tuo, kas yra jūsų viduje. Todėl noras sukurti unikalų, įdomų tekstą turėtų prasidėti nuo to, kas unikalaus jau yra sudėta jūsų viduje pažinimo ir išlaisvinimo.

Ir nuolatinio savęs pildymo kokybišku turiniu: įkvepiančiais pokalbiais, bendravimu su šviesiais žmonėmis, tyla, pasivaikščiojimais, gerų kūrinių tyrinėjimu ir pan.

Šiuose kursuose nemokau „kepti tekstus“, o dalinuosi patirtimi, kaip juos „užauginti“ savyje, pajausti, leisti jiems ateiti ir patarsiu, kaip tai sudėti į aiškią struktūrą.

Noriu, kad suprastumėte, jog gyvame, ne standartizuotame rašyme iš anksto paruoštų receptų nėra!

Rašymas – individualus, gana vienišas ir intymus procesas, kuriame visuomet vyksta ir jūsų vidinė transformacija, o geri tekstai „labas“ pasako tik peržengus per savo baimes, „nenorus“, išėjimus iš komforto zonos.

– –
Ar jūs tam pasirengę?:) Jeigu taip, Jūsų tekstai Jums jau sako Lab’as. Rašykite man roluko@gmail.com ir iš karto gaukite visas 6 pamokas!

SVARBU! Jeigu bus poreikis, yra galimybė gauti inividualias konsultacijas už papildomą mokestį.
Su pilve plazdenančiais drugeliais, laukianti Jūsų ir kažko labai ypatinga – Rolanda Lu

Apie mane: https://rolandalu.lt/esu/

Aš FB: https://www.facebook.com/rolanda.lukoseviciene

Dalyvių atsiliepimai:

http://www.laimingosmoterys.lt/straipsniai/tobulek/ar-galima-uzrasyti-vasara-taip/

PASTABA. Pamokas gausite parašę laišką roluko@gmail.com ir sumokėję 49 eurus į žemiau nurodytą sąskaitą.

REKVIZITAI
GAVĖJAS: VšĮ „Žinių namai“
SĄSKAITA: LT 87 7044 0600 0775 2227, SEB bankas
Banko SWIFT kodas (pavedimams iš užsienio bankų) – CBVILT2X

PASKIRTIS: už dalyvavimą online rašymo laboratorijoje (nurodykite laiką, kada dalyvausite)

Studentų darbai:

Pediatrė Birutė Starkutė-Pratašienė: „Visas mano gyvenimas buvo vaikai“

Ieva Žigonė – laiminga moteris, kurianti svajonių gyvenimą

Juvelyrė Giedrė Anuškevičiūtė: „Papuošalas – tarsi miniatiūrinis paveikslas“

Profesijos pasirinkimą nulėmė gyvenimo iššūkis

Vedų astrologė Lina Šmatavičiūtė: „Manau, kad jau gimiau laiminga“

Gamtos fotografė Andželika Mi: „Smagiausia fotografuoti augalus, jie neišpuikę modeliai“

Dviratininkė Asta Jonuškaitė: „Minti dviratį taip pat smagu, kaip vaikščioti prie jūros „

Rankinių kūrėjas Fadzli bin Zahari: „Nori keisti gyvenimą? Keisk dabar!“

Apie žygius, adrenaliną ir gyvenimo polėkį

Lina Zaveckienė: „Esu ne verslininkė, o menininkė“

Nenumaldoma guru šviesa

Elė Pranaitytė: „Kelionėse nebūna blogo oro ir blogų kelių“

Patiko? Pasidalink: